בעושר אושר ויושר - יושרה, יזמות ועסקים


יושרה,כמו היופי והאור- קיימים בעיני המסתכל, 

והפירוש -

ההתאמה בין להיות בן אדם, המילים שהוא אומר ובין פעולותיו. הקשר בין מי שהוא, מה שהוא אומר ומסתכם במה שהוא עושה.

 

לחיות באינטגריטי (עם עצמך), משמעו לעמוד בהבטחות ובהסכמים, לפעול בהתאם לערכים שלך, לעקרונות ולשאיפות ולהיות אמיתי, אותנטי.

 

מצד אחד, כבעלי עסקים אנו מצופים לטרוף כל הזדמנות הנקרית בדרכנו, בכל דרך ובכל מחיר, מהצד השני, אנו רוצים להתנהג לפי הערכים והחוקים שלנו, ולפעמים אין התאמה בין שני הצדדים.


היזמים הגדולים בהיסטוריה מצאו עצמם בשלב כזה או אחר מחזיקים ברעיון המעורר התנגדות או חוסר תמיכה, האם לוותר על הרעיון שאני מאמין בו ? או להציג אותו באופן שימצא חן בעיניי הלקוחות אך יפגע בחזון המקורי? בנקודה זו היושרה נכנסת למשוואה ומניעה לפעולה לא מתפשרת.

יושרה בעולם העסקים:

בעולם העסקים היושרה שלנו עובדת שעות נוספות -
 

קוד -  
תאגידים וחברות משקיעים לעיתים קרובות בפיתוח קוד אתי בדגש על יושרה .
בדקו עם עצמכם מהן המטרות שלכם ומהו החזון ומהם הערכים שחשובים לעסק שלכם - ודאו שהמטרות והערכים הולמים זה את זה.  חשבו באיזה אופן תוכלו לממש את הערכים והמטרות שלכם בעבודה.                                    

כתבו מהו הקוד שלכם והעזרו בו ככלי להתמצאות בהמשך הדרך.
תנו לסביבה שלכם, לצוות שלכם, ללקוחות שלכם להכיר את הקוד ולהתחבר החזון שלכם. עיצרו פעם בשנה לבדוק האם הרשימה עדיין עדכנית ונכונה וערכו בה את השינויים הנחוצים במידת הצורך.

תימחור -
אל תרמו את עצמכם - אל תקחו עבודה ללא רווח.
הכירו את הערך היחודי שלכם ותמחרו בהתאם - חשבו את הזמן, את ההוצאות ואת ביטול הזמן, גם אם התימחור שלכם גבוה מאחרים.
אל תרמו את הלקוחות שלכם - היו בטוחים שהלקוחות שלכם יודעים באופן מפורט וברור בעבור מה הם משלמים,
אל תתנו ללקוחות החוזרים שלכם לשלם מס נאמנות - להפך! ההערכה שלכם ללקוחות חוזרים צריכה לבוא לידי ביטוי גם במחיר.

פרגנו -
תנו קרדיט למי שמגיע לו -הצוות שלכם, הספקים, הקולגות, הלקוחות, או השכן ממול, כל מי שלקח חלק בתהליך ע"י רעיון, הפניה , עצה, ביצוע מעולה וכו. זכרו העסק שלכם גדול מכם, עטפו אותו במערכות יחסים מעצימות ומצמיחות ותנו להן להמשיך לגדול במרחב יחד עם העסק.


למדו להגיד לא -
הגדירו לעצמכם ערכים ,גבולות וכללי אצבע להתפתחות נכונה של העסק - זכרו שמותר לכם לסרב למה שאינו מקדם אתכם.
 

העריכו סיכויי הצלחה -  
בקשו זמן לחשוב על ההצעה שעומדת בפניכם, העריכו את סיכויי ההצלחה של הפרוייקט, מה זה ידרוש מכם והאם זה משתלם. אל תקחו פרויקט שנועד לכישלון! במקרה כזה תשאירו לקוח ממורמר ומרושש ותפגעו במוניטין שלכם.

הציגו את הגודל האמיתי שלכם -
אם העסק שלכם הוא קרקס של איש אחד היו כנים לגבי זה, אם אין לכם הרבה לקוחות וותרו על המשרד הגדול ואל תראו עסוקים יותר ממה שאתם - הפרויקטים וההצעות מגיעות בהתאם למה שאתם משדרים!
לדוגמא - לקוחות חדשים לא יגיעו אם אין לכם את הזמן להקדיש להם. הלקוחות שלכם מחפשים אותכם אבל אותכם בדיוק, אל תתנו לתדמית מנופחת להסתיר אתכם.
 

שקיפות -
שימרו על שקיפות לגבי תהליכי היצור, העבודה, הלמידה, הגורמים המעורבים וכו'
אל תלכלכו על מתחרים - שימרו על האתיקה בעשייה שלכם גם אם אתם נתקלים בעבודה ממש גרועה וגם אם יכולתם לעשות את זה טוב יותר מתוך כדי קיפול כביסה מתוך שינה ועם ידיים קשורות. אל תלכלכו על מתחרים ובטח שלא על לקוחות!
תנו לעבודה שלכם לדבר בעד עצמה.


קשרים עם קולגות, ספקים ושותפים לדרך -

נאמנות, נאמנות , נאמנות! היו נדיבים במידע עם הקולגות שלכם, אם זה לא פוגע בכם וזה עוזר להם הם יהיו שם כשתזדקקו לכך. תנו לספקים שלכם זמן לתקן, להעריך ולהבין את הצרכים שלכם לפני שאתם פונים למישהו אחר. טפחו את הקשרים שלכם לאורך זמן והם יניבו פירות.


עצה טובה -
תנו יעוץ מקצועי הוגן ובחינם ללקוחות שלכם. זכרו שהאינטרס שלכם והאינטרס של הלקוח זהים בטווח הארוך. אם אתם לא יודעים לתת את המענה שהלקוח צריך או אם עדיף לא לפעול בדרך אחרת תנו לו עצה שהוא יזכור לכם עד הפרויקט הבא.

הפניות -
במידה והמענה הנכון ללקוח שלך נמצא אצל קולגה או איש מקצוע אחר הסבירו ללקוח במה אתם טובים ושלחו אותו לדרך עם המלצה חמה, הפנו את הלקוח שלכם לאדם המתאים - הקולגות שלכם יעשו אותו הדבר בשבילכם והלקוח שלכם יודה לכם.

תנו חזרה -
נצלו הזדמנויות לעזור! להשיב טובה, אולי אפילו תחליטו לתרום ללא תמורה למען מטרה שאתם מאמינים בה ואולי לטפח יזם צעיר בתחילת הדרך ...


היושרה היא המצפן שלכם וגם הצבע יחודי שלכם,היא מסייעת לכם ולעסק שלכם להתפתח, שומרת על המוניטין והיחסים שלכם ומולידה את הנאמנות שכולנו מבקשים אפילו בעולם של אינטרסים בעסקים.


יושרה עצמית:

 

הרובד הראשון הוא אמירה שאנו אומרים, הצהרה שאנו מצהירים.

למשל, כשאתה מבטיח שתתקשר בעוד 5 דקות, והתקשרת אחרי שעה, הפרת את ההסכם שסיכמת עם עצמך, ועם האדם השני.מעבר לשירות המקצועי או המוצר שאתה מספק, הלקוחות, הצוות והספקים שלך צריכים להיות מסוגלים לסמוך על האדם שאת\ה. 

הרובד השני הינו הכוונה למימוש אותה אמירה או הצהרה. כך שכשאני אומר, אני גם מתכוון וגם עושה. אם אין מחויבות למה שאמרת (כמו להתקשר בעוד 5 דקות), האינטגריטי מופר והתחושה העצמית שלילית.

הרובד השלישי הינו עשייה. לדוגמא אדם שמצהיר שחשוב לו להיות מאושר בחייו. אותו אדם גם מתכוון לכך (אין ספק). אבל, אם אותו אדם נמצא בזוגיות שמאמללת את חייו, או אינו בזוגיות ואומלל עקב כך, הוא אינו מממש את ההצהרה שלו לחיות באושר, ופוגע ביושרה שלו עם עצמו.

לכן, באימון אנו מתרגלים את ההלימה בין האמירה שלנו, הכוונה האמיתית המעשה כדי להשיג את אותה כוונה.

אדם שמצהיר רוצה להצליח בחיים (ומגדיר באילו תחומים), נבדוק ונפעל לדעת מהי כוונתו, האם הוא חווה התרגשות וסוחף אחריו (את עצמו ואת הסביבה), או שההצהרה היא מהפה לאוזן. אדם שמוכן להצהיר באוזניו שלו ובאוזני אחרים, יוצר אנרגיה חיובית ומשם הדרך לתוצאות.

מכאן נבדוק מהי הדרך לעשייה, ואיך אותו אדם יממש את הצלחתו. בעשייה לא ניתן להתפשר, צריך להיות מחויב, להקדיש משאבים, לטעות, לתקן, להצליח ושוב לטעות,

עד לתוצאה.

תרגיל:

בדקו נושא שמעסיק אותכם בחיים- זוגיות, הורות, מקצוע , לימודים וכו', האם יש הלימה בין מה שאתם אומרים, מתכוונים ועושים באותו נושא?